
Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo ogromu zabiegów, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Powyższe symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.