
Pozycjonowanie - więcej informacji o tej usłudze odnajdziesz tutaj
Funkcjonują 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– państwo (przykładowo “studio filmowe Polska”)
– miejscowość (“klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Podgórze”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do klientów rezydujących w konkretnym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Inny typ pozycjonowania to solidne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą właściwego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest również to, iż rośnie trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 szara,
– telefon Huawei Y7 niebieski,
– buty sportowe Adidas Hard Court białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Polski w piłce nożnej, Dzień Kobiet lub Zielone Świątki. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Najczęściej należy zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]