
Szukasz korzystnej oferty private blog network? Nie czekaj! Kliknij w to miejsce.
Żeby odbiorca znalazł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zadbać o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – kto wykorzystuje PBNy?
PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są z reguły używane jako komponent rozbudowanej strategii reklamowej, co należy silnie podkreślić, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na utworzenie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a później należy przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
PBNy świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie przedstawione są istotne dane telekontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, pełna nazwa oraz adres. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również wpis w internetowym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Kolejna efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na różnych stronach w sieci traktują jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, godne przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z aktualnymi informacjami, prawem, doradztwem finansowym oraz zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO