Kontrahenci nie płacą faktur w terminie? Postaw na automatyczną windykację

Wejdź na flobo.io, aby znaleźć informacje dotyczące automatycznej windykacji należności.

Może być wiele przeróżnych powodów, dlaczego klienci nie płacą w terminie za wykonaną usługę. Problem z przeterminowanymi płatnościami mają zarówno właściciele firm, którzy świadczą usługi dla biznesu, jak również firmy z profilem działalności ukierunkowanym na osoby prywatne.

Cykliczne monitowanie dłużnika – o windykacji polubownej

Wierzyciel ma prawo dochodzić swojej własności poprzez proces windykacji długu. Choć określenie to wielu osobom niedobrze się kojarzy, po prawdzie oznacza to proces w ramach którego prowadzi się wobec dłużnika szereg czynności zgodne z aktualnymi normami prawnymi. Działania te dążą do ściągnięcia zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, czyli systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o przelanie opłaty. O ile ta metoda windykacji nie przyniesie efektu, kolejną opcją jest windykacja sądowa. Jeśli przedsiębiorstwo współpracuje z kilkudziesięcioma czy wręcz z kilkuset kontrahentów i każdego miesiąca wypisuje identyczną ilość paragonów oraz faktur, ryzyko, że jakiś procent opłat nie będzie przelany w określonym czasie z pewnością rośnie. W uporządkowaniu całej procedury księgowania faktur pomaga polska aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje też modułem automatycznej windykacji.

Automatyczna windykacja należności – proces upominania o obowiązku opłacenia faktury

Robot Flobo nie tylko monitoruje, czy na konto bankowe wpłynął przelew od klienta, ale w razie stwierdzenia jej braku w określonym terminie, inicjuje ona procedurę upominania o konieczności zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca korzystający z Flobo może skonfigurować własne scenariusze czynności wszczynanych wobec nie płacących klientów, określając m.in. odstęp czasu między wiadomościami z upomnieniem. Notyfikacja o przybliżającym się terminie płatności za fakturę emitowana jest z aplikacji także przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwukrotnie wykonali przelew z opóźnieniem bądź którzy nie zapłacili faktury w terminie w zeszłym okresie rozliczeniowym. Jeżeli wiadomości z przypomnieniem nie przyniosą efektów, dalszymi krokami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez aplikację Flobo jest przesłanie noty księgowej w wysokości 40 €, a potem przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do Biura Informacji Gospodarczej. Ostatecznie, pod warunkiem, iż wyliczone wyżej kroki nie przyniosą pożądanego skutku, Flobo przekaże informacje o dłużniku do e-sądu.

Zastosowanie aplikacji do automatycznej księgowości oraz windykacji oszczędza liczne godziny przeznaczane na śledzenie przychodzących należności, a po kilku miesiącach bywa też przyczyną wyraźnej poprawy terminowości u kontrahentów.

Flobo

Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail: [email protected]